HiFi design
HiFi designPoslechové studio ≫ Stále nová R série zahrnující KEF Blade technologie předkládá provedení přibližující se standartům věhlasné Reference series anglického výrobce s padesáti letou tradicí.

Stále nová R série zahrnující KEF Blade technologie předkládá provedení přibližující se standartům věhlasné Reference series anglického výrobce s padesáti letou tradicí.

Celosvětově velice dobře přijatou, nejnovější inovátorskou řadu R series, se KEF rozhodl rozšířit o provedení v kvalitě piano laku na bílý vysoký lesk. Bílá doplňuje stávající nabídku povrchových úprav v černém vysokém lesku a výběr ze dvou saténových přírodních dýh a to barevný Rosewood/tropické dřevo anebo klasický ořech. Všech devět elegantních modelů R series, které zahrnují dvě regálové, tři podlahové reprosoustavy a pro špičkové ozvučení domácí kina jsou dva středové modely, prostorový dipól a subwoofer, jsou nyní dostupné v moderním bílém laku. Ceny budou identické jako u modelů současné nabídky R série.

 

 

 

 

 

V našem studiu Vám nabízíme nejšírší možnost poslechu KEF řady R, jde o modely:

KEF R 900

KEF R 500

KEF R 300

KEF R 100

KEF R 200c

 

 

Něco o reproduktorech KEF R 900

 

KEF R900

 

Představování nejnovějších technologií a inovací KEF v prémiovém reproduktorovém světě HiFi i domácího kina, je vždy pro milovníky hudby velkou událostí a nová kolekce reprosoustav R series není výjimkou. V hierarchii KEF novinka zapadá na druhou příčku, ovšem kombinace nového Uni-Q měniče s neskutečně plynulým přednesem, čitelným basovým základem a k tomu mnoho důmyslných zdokonalení, vytváří zvukový obraz s takovou přesností, že úroveň přednesu dosahuje měřítka srovnání s legendární KEF Reference series!

Třípásmový sloupek v čistě pravoúhlém stylu je velký. Kdybychom hovořili o člověku, jistě bychom mu přisoudili herkulovskou postavu. Třicet kilogramů čisté váhy, téměř metr a čtvrt do výšky, 24 centimetrů do šířky a 36,5 cm do hloubky, to jsou úctyhodné míry. Jednoduché linie osvěžuje jen pár obřích reproduktorů s černě lakovanými membránami, uzavřenými ve stříbrných obroučkách a mezi nimi Uni-Q reproduktor stříbrné barvy. Čistota a moderní elegance, jinak se to nezvat nedá.

Přední deska ozvučnice hostí dva nízkofrekvenční měniče o průměru membrán solidních 20 cm – jejich téměř ploché a černé hliníkové membrány patří momentálně k tomu nejhezčímu, nač se můžeme ve světě high endu dívat. I když samozřejmě platí jako vždy, že každé oči vnímají krásu jinak, patrně se nenajde nikdo, komu by KEF R900 a potažmo celá série R připadala nevkusná a odpudivá. Mezi těmito velkými „disky“ je Uni-Q reproduktor, spojující 2,5 centimetrový tweeter ve středu 12,5 cm širokého středopásmového reproduktoru. Tato koncepce vytváří bodový zdroj zvuku (podobně jako třeba známější koncept DualConcentric od Tannoy) a tím zlepšuje prostorové zobrazení. Všechny reproduktory jsou vybaveny hliníkovými membránami.Pohled zezadu odhalí čtyři bassreflexové otvory s masivními plastikovými nátrubky – dva nahoře, dva vespod ozvučnice. KEF k nim dodává dvojité uspávky, kterými se dá "ladit" basová odezva, jsou-li reprosoustavy blízko zdi. Pod spodním párem jsou bi-wiringové reprosvorky slušné kvality; vtěsnají se do nich bez problémů jakékoliv kabely, terminály jsou v pohodlné vzdálenosti od sebe. Spojení a rozpojení pro účely bi-wiringu / bi-ampingu se provádí jednoduchým otáčením dvou „potenciometrů“, rozpínajících spojení bezpečně uzamčené v těle reprosoustav. Už tedy žádné vypadávání spojek a možnost nechtěného zkratu. Elegantní a logické řešení, které se hned tak nevidí. Masivní těla reprosoustav jsou usazena na čtveřici připevňovacích nožiček – jejich instalace není nic těžkého, kovové provedení působí hodnotně. Ale jejich využití není nutností, tak jako třeba u nižšího a užšího sloupku R500. Hmotnost a dostatečná plocha spodní strany u devítistovek zajišťují dostatečnou stabilitu i na měkkém podkladu. Snad bez nich tyto reprosoustavy dokonce působí opticky příjemněji.Od velkých reprosoustav by se právem dal čekat i velký frekvenční rozsah. KEF R900 tyto nároky splňují – sáhnou si až na úroveň 40 Hz (při toleranci -3dB, při -6dB dokonce až na 35 Hz a při -10dB až někam ke 30Hz), směrem nahoru pak na 28 000 (-3dB), respektive 45 000 (-6dB) Hz. S vysokou citlivostí 90dB se usnadňuje výběr zesilovač pro jejich řízení, i když s minimální doporučenou hodnotou výkonu 25 Wattů na kanál by patrně neoperovali úplně ideálně. Nominální impedance je stanovena na 8 Ohm, výrobce přiznává propad na úroveň 3,7 Ohm. „Švy“ mezi reproduktory se nacházejí na úrovních 400 a 2 900 Hz. Přechodové frekvence jsou subjektivně nenápadné a reprodukované pásmo se netrhá.

 

Jak je vnímá pan Miroslav Láb, ikona českého HiFi: ,,První základní dojem je že jsou nadprůměrně citlivé. Basů je přiměřeně a hodně hlubokých, čistých s pevnými konturami a bez jakéholiv dunění nebo nepřesností, Navazující středy a výšky jsou plynulé, z jediného bodu (konstrukce je klasická d'Apollito), a tak zaručují přesnou a stabilní lokalizaci v širokém horizontálním úhlu a to bez změny zabarvení. Je radsot poslouchat nejen jazz a rock, ale i vážnou hudbu. Z nahrávek bedny dostanou co se dá. Staré analogové zdravě šumí, vícestopé mix můžete rozebrat na jednotlivé stopy. Basů je dokonce tolik, že pokud máte menší prostor, měli by jste je v něm nejdříve vyzkoušet, jestli jich nebude přebytek. Reproduktorové soustavy KEF R900 se zařadily svou reprodukcí mez špičkové a přitom ekonimicky dostupné soustavy.''

 

Něco o reproduktorech KEF R 500

 

KEF R500 hifi voice doporucuje

 

Co o nich napsal v testu pro hifi-voice pan Březina:

,,KEF R500 mají příjemně barevný projev. Jednotlivé nástroje jako by byly intenzivnější a bohatší než je zvykem. Smetanova „Má vlast“ přímo vystavuje na obdiv party jednotlivých, velmi dobře separovaných nástrojů a jejich jednotlivých tónů. Ohromující je tu zde opět velikost zvuku, při vyšších hlasitostech přicházející jako skutečná bouře. I v těchto úrovních si ale R500 zachovávají čitelnost a svůj nekonfliktní, dlouhodobě poslouchatelný a neúnavný charakter. Reproduktor Uni-Q nové generace vyzařuje skutečně nádherně průzračný zvuk – výšky jsou přesné, jasně definované, ale nepřekračují (tak jako se to občas stávalo u starší generace) hranici ostrosti. Třeba činely na „Quiet Nights“ Diany Krall působí skutečně kovovým dojmem, velmi přítomným v poslechovém prostoru. Jejich šum je jasně oddělený od ostatních nástrojů, jasně jsou znatelné okamžiky, kdy metličky dopadají na činel, jeho doznívání i nový úder – na některých jiných reprosoustavách je možné tuto rytmickou linku vnímat jen jako jednolitý šum, zde se dostaneme díky velmi slušnému rozlišení KEFů až k velmi drobným rozdílům mezi jednotlivými údery. Stejně tak středové frekvence jsou velmi barevné, snad až příliš po zkušenostech s jinými reprosoustavami. R500 prostě dávají vše do zábavnosti a plnosti zvuku. Hlas Gwyneth Herbet v „My Mini and me“ je naléhavý, křehký a velmi ženský. KEFy jako by ještě umocňovaly jeho hloubku a sílu. Dominantní ve stejné skladbě se ale stává mocný kopák v kombinaci s basou, kdy tyto sloupky zaduní prostorem s téměř neuvěřitelným objemem a energií. Basové pásmo je jako měkký, ale intenzivní kopanec. Jeho síla strhává posluchače a jeho srdeční rytmus, ale někdy za cenu lehce arogantního prosazování se na úkor zbytku frekvencí. I přesto nesmírnou energii, pumpovanou basovými měniči do prostoru zůstává tato část spektra srozumitelnou, stejně jako zbytek pásma. KEFy se také ukázaly jako dosti benevolentní a univerzální reprosoustavy. Svým charakterem trochu změkčovaly nedostatky špatných nahrávek s malou dynamikou, stejně jako obrušovaly hrany příliš ostrým tónům. Celkově by se snad dalo nejlépe říci, že činí poslech příjemným za každých okolností, ať si pustíte – s trochou přehánění – sebehorší materiál. Docela dobře nahraní Rage Against the Machine a jejich „Killing in the name“ mají samozřejmě pořád o něco větší šmrnc než třeba téměř zoufalí grindcoroví Firing Squad, ale i značně undergroundová nahrávka „SABU“ je kupodivu „rozmotaná“ a relativně přehledná, nakolik jen to tento žánr umožňuje. Stejně tak lehký jazz Modern Jazz Quartet je v podání KEF R500 velmi relaxovaný, plný pohody a atmosféry. Tamtéž míří i nahrávka Davida Kollera „Teď a tady“, která ovšem už na těchto sloupech prokazuje zcela jasně, že zvukař přidal patrně víc basové složky než by bylo záhodno. KEF tak umí zahrát napříč všemi žánry a všude stejně dobře, stejně příjemně. Je to dáno jeho rozpoznatelným charakterem, který ulpí na každé nahrávce a lehce si ji pozmění k obrazu svému. Nikoli, KEF R500 nejsou zvukařskou reprobednou, jsou nástrojem posluchače, který nechce nic řešit a chce emoce a relax z hudby mít na stříbrném podnose. Jistě to nebude vyhovovat každému, ale ten, kdo chce nádherně zpracovaný kus nábytku s neuvěřitelně příjemným a muzikálním zvukovým projevem, tomu R500 udělají za dané peníze velkou radost.''